En weer op reis! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Brent Stevens - WaarBenJij.nu En weer op reis! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Brent Stevens - WaarBenJij.nu

En weer op reis!

Door: Brent Stevens

Blijf op de hoogte en volg Brent

19 April 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Drie maanden geleden heb ik, voor mij, een belangrijke keuze gemaakt. Ik stop met werken en ga nog een gedeelte van de wereld zien.

Een groot risico in deze tijd volgens sommige. Zeker omdat ik het enorm naar me zin heb op mijn werk. Maar de drang om weg te gaan is er en die ging niet meer weg.

Na het bekend te hebben gemaakt bij mijn baas en hij akkoord was ben ik plannen gaan maken. Mijn eerste keuze viel op Seattle, een leuke stad volgens velen, om daarna door te reizen naar Hawaii en mijn broer te ontmoeten.

Afgelopen donderdag was het zover, de vlucht naar Seattle. Mijn reis kon beginnen. Althans dat dacht ik, daar waren de mensen van Iceland air niet mee eens. Ik had namelijk een enkeltje Seattle geboekt en dat was tegen de regels zeiden ze. Je moet namelijk een vlucht uit Amerika hebben. Na veel gedoe en discussie heb ik toen maar en vlucht geboekt uit Amerika op 9 juni naar Costa rica. Geen flauw idee of ik het ga gebruiken maar dat zie ik dan wel weer.

Na dit mini akkefietje kon ik nu echt beginnen. Ik heb mijn dierbaren uitgezwaaid en Charlotte nog extra knuffels gegeven.

Na een vlucht van 10 uur kwam ik aan op Seattle om vervolgens zonder problemen de paspoortcontrole door te komen. Ik veel gelopen, een uurtje of 12. De stad is namelijk nogal groot en uitgerekt. Maar ik heb wel de belangrijkste dingen gezien, zoals: The space needle en larry park met een geweldig uitzicht over Seattle.

Na twee dagen heb ik Seattle achter me gelaten en ben ik vertrokken naar Hawaii! Een vlucht van negen uur bracht me op de plek van bestemming, waar Jordy al op me stond te wachten, het was inmiddels 0:00. Samen wilden we samen de bus pakken naar het hostel, alleen reden de bussen na 23:00 niet meer. De tweede tegenvaller! We zijn toen maar met de taxi naar onze bestemming gegaan.

Hawaï is een zonnige plek met veel palmbomen en mooie stranden. Zeker in Honolulu was er goed de mogelijkheid te genieten van het weer. We hebben in de 4 dagen in Hawaii een trail gelopen, genaamd koko head, gesnorkeld in hanamau bay en gezwommen op verschillende stranden. De koko head trail was super zwaar met na een toch van een uur konden we wel genieten van het uitzicht, we konden het hele eiland zien.

De volgende bestemming hebben we op een leuke manier gekozen, we wisten namelijk niet goed waar we naar toe wilden. We hebben toen onze vier bestemmingen op geschreven op stukjes papier en bij elkaar gegooid. Vervolgens hebben we iemand anders laten trekken uit de "pot". De bestemmingen die in de pot zaten waren:

1. Los Angeles
2. San Francicso
3. Anchorage
4. Vancouver

Uit de grabbelton werd Vancouver gekozen! We zijn dezelfde avond nog die kant opgevlogen.

Vancouver is een mooie rustige stad waar je van veel kan genieten van parken en mooie gebouwen. We hebben hier een vriend van Jordy ontmoet die ons een rondleiding heeft gegeven door Stanley park, langs een aantal heerlijke restaurants en een aantal barretjes. Een top stad!

Terwijl ik de blog schrijf zijn we net uit vancouver island, we hebben hier een camper gehuurd maar niet erg veel geluk gehad met het weer. Wel hebben we een dag kunnen snowboarden op mount Washington. Dat is hele andere koek dan winterberg duitsland, maar wel super leuk. Nu weet ik het zeker:
I'm addicted to snowboarding!

• 19 April 2014 - 09:49

Marjo En Stef:

Verrassend die reis naar Vancouver. Nooit van jullie gedacht. Veel plezier.
    Gr Marjo en Stef.

• 19 April 2014 - 10:18

Jannes:

Zit Amersfoort nog niet in de grabbelton ?

• 19 April 2014 - 11:10

Moeders:

Weer heerlijk genieten en soms iets minder door het weer ☺Zon en sneeuw en regen

• 19 April 2014 - 11:15

Had te veel verhaal de helft staat er niet bij.
    Blijf schrijven op je blog ☺
    Genieten wij mee !!!

• 19 April 2014 - 17:11

Opa En Oma:

jullie hebben Vancouver zeker al weer verlaten want daar was de temp.maar 5 graden
    heb het bericht gelezen vanmorgen .warm van de pers, een dikke trui komt nu goed
    uit.maar waar ligt die ?. .in de camper slapen?of een duurder plekje.dat zoeken
    jullie wel uit .Nog volop genieten Brent en Charlotte de mand bloeit nog volop.

• 21 April 2014 - 22:04

Nick Broekman:

Veel plezier man! Gr nick

• 16 Juni 2014 - 00:21

Jorick:

Heel mooi verhaal kan niet wachten op de volgende